Friday, January 14, 2011

Hur drömmar påverkar sömnen


Hur drömmen påverkar sömnen vet jag inte riktigt. Men det skulle vara intressant att veta. I natt hade jag en väldigt intensiv dröm, det var sommar och jag skulle hjälpa någon som inte hade fått uppehållstillstånd och det blev allt mer komplicerat och kritiskt, och kände mig inte helt utvilad när jag vaknade. Så här efteråt minns jag det mest fragmentariskt och det är väl så det brukar vara för min del.
Undrar hur mycket kost och vila spelar in för en god natts sömn (och då även slippa mardrömmar).
Minns en annan gång när jag mitt under drömmen kom på att det faktiskt var en dröm och jag kunde göra lite som jag ville, alltså genomskådade alltsammans. Det var precis det motsatta. Alla möjligheter låg öppna och ja, det var riktigt underhållande faktiskt. Men sällsynt, tror inte att det har hänt mer än någon enstaka gång igen efter det.
Nu blir det en långpromenad ut i snön tror jag.

No comments: