Wednesday, November 03, 2010

Naturmedicinbutiker

Det har glädjande nog dykt upp en del ekologiska butiker och sådana med naturmedicin de senaste åren i Göteborg. En av flera som säljer kinesiska örter med mera är Eastern harmony, vilken jag var inne i under helgen, och där köpte på mig torkad ingefära och torkad kumquat (torkad dvärgapelsin) som skulle vara bra för halsen. Därinne finns så mycket spännande tycker jag, kryddor och teer och mycket annat. Expediten tipsade även om vitt te som han tyckte var bra ersättning för kaffe. Köpte även Spirulina, Chi San mm. Undrar om det gör någon skillnad om man äter Spirulina i tablettform jämfört med pulver.
Det finns också en eko-butik med bra urval och en hälsokostbutik som har ayurvediska produkter och en hel del andra som jag kan återkomma till. Nu är jag sugen på att göra smoothies, soppor och en hel del annat.



Jag har påbörjat en storstädning och fotot ovan hittade jag under sängen. Det var glädjande att se för jag trodde att det bara var en obetydlig papperslapp. Fotot föreställer min mormor, morfar och bror och är från 80-talet någon gång, Sveriges sydligaste udde står det så fotot är förmodligen från Smygehuk i Skåne. Önskar att det fanns en historia att berätta kring det, men inget jag kommer ihåg tyvärr.

No comments: