Friday, June 17, 2011

lunchpaus

En vecka går så fort och nu finns det så mycket att göra. Jobbar så gott som heltid nu och det trodde jag aldrig att jag skulle orka med för bara några veckor sen. Trött är jag emellanåt, fast tar många pauser osv. Tänker på bra kost och att sova ordentligt. Är i en rätt lugn och behaglig miljö, bra ergonomi osv och det gör ju sitt till. Även stimulerande arbetsuppgifter - det bidrar ju självklart också. Just nu håller jag på att förbereda en intervju som jag ska göra, med en barnboksförfattare här i staden. Är ännu inte så jättevan vid att göra intervjuer men har gjort några stycken tidigare, läser in mig på lite litteratur och så.
Hon började skriva för sin son som var ointresserad av böcker och för att fånga han intresse började hon skriva böcker om resor de hade gjort. Sonen fick illustrera - då blev det genast mycket intressantare!

Sommaren har visst blåst bort helt och hållet? I alla fall här i Göteborg. Det var kraftiga stormar här för några dagar sen, träd som blåste ned och t.o.m. lyktstolpar som stod på trekvart. Sen kom månförmörkelsen och efter det har det varit betydligt lugnare, men jag vet inte om det hade med varandra att göra? Jag missade den tyvärr men det är spännande att se och läsa om. Nu ska jag fortsätta med lite research...

fika nu: I förrgår köpte jag ett örtte på nässla, tistel och pepparmynta. Rätt så gott, men fortfarande är det relativt svårt att hålla sig undan kaffe även om jag försöker klara mig utan. Finns det något bra alternativ... kanelte, är ett alternativ och som jag återkommer till lite då och då.

No comments: