Sunday, June 05, 2011

Botaniska trädgården


Har varit ute i dagarna tre i Göteborg i värmen, därför inte hunnit uppdatera speciellt mycket ännu...
Jag har i varje fall fått min benträning i dag, med någon mil runt och på stan skulle jag gissa. :) Mycket mer än jag vanligtvis går men också varit piggare än på länge, eller om jag är övertrött idag... Ovan en bild från Japandalen i Botaniska trädgården. En hel del folk som strosade runt där.


Jag framför en världskarta inne i växthuset på Botaniska.


Olika sorters kaktusar inne i växthuset, ett stort träd som man bara ser foten eller stammen på.


Näsduksträdet skyltades det om på många ställen, som här ovan... Botaniskas vattenfall syns lite i fjärran. 


Näsduksträdet. Syns kanske inte så jättebra på den här bilden men på närmare håll såg det ut att hänga näsdukar där. Man får hoppas att det härliga vädret håller i sig ett tag till i landet även om det skulle regna i morgon. Skönt för all del. Ha det gott :-)

No comments: