Tuesday, June 21, 2011

förberedelse

Just nu sitter och förbereder mig inför intervju som jag ska göra i morgon eller övermorgon. Jag får inte så mycket gjort just nu, det ska erkännas. Tror att jag förbereder mig mentalt, för jag sitter med en massa annat som inte har med saken att göra. Jag har ju inte någon journalistutbildning i botten, bara några enstaka kurser i det här. Där emot är jag genuint intresserad av ämnet som sådant (journalistik/fotojournalistik etc) och har läst mycket på fritiden, både vad gäller intervjuteknik, personporträtt osv. Jag tycker att det är oerhört intressant med exempelvis personporträtt och reportage och läser det med största intresse. Även om författare, skrivarprocesser och metoder etc. Nu ska jag snart ta lunch här så att jag får igång hjärnan lite. Hoppas att du får en fin dag!

No comments: