Sunday, June 12, 2011

Brännö



Här var jag igår, på Brännö. Båtresan dit och hem var ändå bäst, så skönt att bara flyta omkring mellan öarna, så stillsamt och harmoniskt... På ön irrade vi mest runt som borttappade turister (utan karta och inga skyltar fanns heller). Fick fråga oss fram men där var ju mest turister så ingen visste riktigt. Men det var fin miljö där, fast helt platt mark, som att vara ute på landet, till skillnad mot andra öar där det är mera kargt och skärgårdslikt.

Men det var precis lagom varmt och skönt på eftermiddagen så solen brände inte så förfärligt och ingen åska har det varit här även om jag hört att det varit det på många andra ställen. Hade varit skönt som omväxling och även någon regnskur ibland. Efter veckan som varit är jag idag är jag så trött, så trött att hälften varit nog...(får nog skaffa mig käpp vad det lider.) Är inte van vid att jobba och sitta koncentrerad hela dagarna, känner även av spänningar i nacke och axlar. Jag väntar på en leverans med vitaminer och mineraler från Örtagubben nu. Var en tre-fyra veckor sen jag beställde. Dålig stil! Det börjar bli kritiskt här. Ska snart gå ut och inhämta d-vitamin i solen snart i alla fall.

Här några söta får och killingar i en hage på Brännö. Ska återkomma med några fler bilder sedan till fotobloggen. :-)

No comments: