Saturday, June 18, 2011

Ett rum med utsikt


Så här ser det ut i dag från mitt fönster. Idag kommer jag att ta det så lugnt det bara går... försöka landa i mig själv igen och bara lyssna in. Promenerade genom ett kolonistugeområde här i närheten i veckan. Så vackert det var där. Det var inte bara pyttesmå stugor, utan nästan mer som sommarstugor. Ingen var den andra lik och så smakfullt och fantasifulla exteriörer och färger. Prunkande trädgårdar med alla slags blommor och växter. De hade verkligen vågat ta ut svängarna de som hade dem. En sådan skulle man ha.
Har ju både Botaniska trädgården i anslutning till stressinstitutet (de kanske skulle kunna bedriva trädgårdsterapi där?) och Slottsskogen bara någon km härifrån nu, så jag känner mig lyckligt lottad över det. Sahlgrenska ligger också ett stenkast härifrån ;-)

No comments: