Tuesday, March 08, 2011

Bilder från Borås och Eskilstuna djurpark

Idag är det internationella kvinnodagen och på UNICEFS hemsida kan man läsa att ett av deras viktigaste mål är att kämpa för kvinnors och flickors rättigheter vilket de gör genom att uppmärksammar de miljontals kvinnor som dagligen är utsatta för diskriminering, våld och exploatering. Orsaken till detta är främst fattigdom och kulturella värderingar, men över hela världen pågår projekt för att flickor och kvinnor ska få utbildning och starkare ställning i samhället. Läs mer på UNICEFS hemsida.

Har inte bloggat på ett tag nu p.g.a. diverse omständigheter. Började med att jag för några veckor sen drack vatten med psylliumfrön (normal dos vilket jag klarat av tidigare) och det verkade väldigt ansträngande på kroppen med yrsel och ostadighetskänslor som följd vilket sen höll i sig flera veckor. För någon vecka började jag att äta enzymer och blev mirakulöst nog mycket piggare. Det var som natt och dag. Sen har jag haft energi men tagit ut mig alldeles för fort igen igen...svårt att få balans.
Jag ska återkomma med något inlägg lite senare.

Var tidigare inne och kikade på Nordens ark vilket har ett gott syfte i att arbeta för att rädda och bevara utrotningshotade djur. Området ligger ca 20 km från Smögen och Kungshamn.

Här nedan tänkte jag visa några bilder från Eskilstuna och Borås djurpark.Ha det fint!









No comments: