Friday, December 31, 2010

Gott nytt tvåtusenelva!


http://timessquareball.net/new-years-eve-live/?gclid=CKeU-LGAlqYCFQzxzAodswxLaw


Och här kan du se mer om nyårsfirande jorden runt.

* * *

Nyårslöften var det länge sen jag gav, men förhoppningar inför det kommande året kan man ju alltid ha. Den första och största önskningen är ändå att bli fullt frisk. Vägen till att få mer ork och att känna sig frisk är ju i sig en inte helt okomplicerad resa.
några tankar förövrigt:

* Har länge funderat på att göra någon form av intervjubok. Ska skissa vidare på idéer. Att göra reportage, skriva+fota/filma,
vore också jätteroligt. Resa.

* Odla örter/kryddor, och lära mig mer om läkeväxter. Även mer kunskap inom hälsoområdet. Yoga mm.


* För några år sedan påbörjade jag och en vän ett spel för personlig utveckling, förhoppningsvis kan det bli klart i år.

* Göra klart några musikaliska stycken som jag haft idéer kring sedan långt tillbaka.

* det finns massor av mer, men det är alltid så svårt att bestämma sig...

* * *

Uppvärdera kulturen även inom hälsoområdet.
En helt annan sak jag funderat över är det här med konst och kultur på sjukhusen.
Där om någonstans borde den verkligen prioriteras. Jag har mer än en gång under ett sjukhusbesök upplevt att "konsten" som hängt på väggarna känts väldigt deprimerande och mörk och inte precis valts med omsorg. Det påverkar mycket skulle jag tro, speciellt för den som är sängliggande större delen av dagen. Men det finns också goda exempel på motsatsen, tack och lov.

No comments: